“LA GESTIÓ DEL VOLUNTARIAT I DEL PERSONAL CONTRACTAT A LES ENTITATS ESPORTIVES”
DIJOUS 11 DE DESEMBRE DE 2014
Sala de Plens del Consell Comarcal del Baix Empordà
c/ Tarongers, 12 17100—La Bisbal d'Empordà
de 18.00h a 20.00h
Objectiu de la jornada
Les entitats esportives tenen moltes vegades la necessitat de comptar amb la col·laboració de persones que realitzen determinades tasques o funcions dins del club. En primer lloc s’ha de decidir com remunerarem a aquest personal. A més, això pot comportar una relació amb les administracions, bàsicament la Tresoreria de la Seguretat Social e Hisenda, que a vegades pot ser feixuga i complexa.
L’objectiu d’aquesta sessió és que les entitats coneguin el tipus de relació que es pot establir entre elles i el personal que tenen, com els poden remunerar i quins són els seus drets i obligacions. També s’aprofundirà en els tràmits que s’han de realitzar en funció de les decisions preses.
Metodologia
La jornada es realitzarà mitjançant una única sessió on participaran dos ponents experts en la matèria. La jornada està prevista per una durada aproximada de dues hores, amb una part de presentació d’una hora i mitja i deixant una part final de la jornada per aclarir i comentar tots els dubtes i casos pràctics que els participants puguin plantejar.
Programa de la jornada
1- Els clubs esportius, les persones que hi col·laboren i el tipus de relació.
2 - Obligacions dels clubs en relació al voluntariat i criteris de la inspecció de treball.
3 - Obligacions dels clubs en relació al personal contractat.
4 - Com plantejar un procés de regularització al meu club.
- Principals dificultats a l’hora d’afrontar la regularització
- Casos pràctics
Professorat
Víctor García Souto - Cap dels Serveis d’Assessorament i Gestió de Suport Associatiu.
Francisca Cano Fernàndez (Departament de Gestió Laboral) de Suport Associatiu.