LA XI EDICIÓ DELS JOCS EMPORION CONCENTRARÀ LES ACTIVITATS ENTRE GIRONA I SALT, DEL 16 AL 18 DE MAIG

• Com a novetat d’enguany, tindrà lloc a la Casa de Cultura de la Diputació de Girona la taula rodona «Vides Emporion. L’esport no té edat» per reflexionar sobre el paper de l’esport al llarg de la vida.
• Prèviament, el diumenge 11 de maig, se celebrarà a l’Auditori de Girona la IX Gala Valors en Acció, que premia esportistes i equips pel joc net.


La comarca del Gironès és l’escenari escollit enguany per a la celebració de l’onzena edició dels Jocs Emporion. Les activitats programades, que s’han presentat aquest matí a la sala Ferran Agulló de la Diputació de Girona, tindran lloc durant el cap de setmana del 16 al 18 de maig, i es duran a terme simultàniament als municipis de Girona i Salt.


L’acte ha comptat amb la participació del diputat d’Esports de la Diputació de Girona, Jordi Masquef; el representant territorial de l’Esport de la Generalitat de Catalunya a Girona, Narcís Casassa, i la presidenta del Consell Esportiu del Gironès i consellera d’Esports del Consell Comarcal del Gironès, Maria Sánchez.


També hi han assistit la presidenta del Consell Comarcal del Gironès, Sònia Gràcia; el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Girona, Àdam Bertran, i representants dels diferents consells esportius de la demarcació de Girona.


L’esdeveniment, que va néixer l’any 2014 a Figueres, té el propòsit de dinamitzar i promoure la cultura de l’esport i els hàbits saludables en els escolars i el públic en general per mitjà de la competició, les activitats ludicoesportives i la salut. Durant les deu primeres edicions, hi han pres part 45.259 esportistes d’arreu de la demarcació.


El diputat d’Esports, Jordi Masquef, ha valorat que enguany se superi la barrera dels cinquanta mil participants: «Més que mai val la dita de la unió fa la força. Sense les sinergies i la col·laboració entre les institucions, els consells esportius i els municipis, no hauríem pogut convertir els Jocs Emporion en una prova tan consolidada».


«Els Jocs Emporion són la culminació del treball esportiu de tot el curs escolar. Són l’esdeveniment que acull la major part de les Finals Territorials dels Jocs Esportius Escolars de Catalunya. Aquest és un programa de la Generalitat que es convoca anualment i que compta amb la participació dels consells esportius per a la seva execució. Els Jocs Esportius Escolars de Catalunya, conjuntament amb el Pla Català d’Esport a l’Escola (també executat pels consells esportius), tenen com a finalitat promoure la pràctica de l’activitat física i l’esport entre la població més jove», ha destacat Narcís Casassa.

Finalment, la presidenta del Consell Esportiu del Gironès, Maria Sánchez, ha indicat: «Aquest esdeveniment és una gran aposta col·lectiva pel foment de l’esport com a eina de cohesió, salut i valors educatius. Amb sis mil participants cada any i gràcies a la implicació incansable dels vuit consells esportius de Girona, reafirmem el nostre compromís amb un model esportiu arrelat al territori i al servei de les persones».

 

Divuit instal·lacions entre Girona i Salt


Enguany hi ha previstes vint-i-dues activitats, adreçades principalment a nens i nenes, en esports com la gimnàstica rítmica, l’atletisme, l’handbol, el vòlei, el bàsquet, la gimnàstica artística, el futbol, el judo, el patinatge artístic, l’hoquei i la natació, a més de la trobada multiesportiva.


En paral·lel, també s’ha organitzat una trobada esportiva per a gent gran; es portarà a terme l’activitat «Barça activa’t», dins el programa d’inclusió social de la Fundació FC Barcelona, en el qual participa la Diputació de Girona, i hi haurà activitats d’esport adaptat, en futbol 5 i bàsquet.


A més, com a novetat d’enguany, el divendres 16 (18 h) tindrà lloc a la Casa de Cultura de la Diputació de Girona la taula rodona «Vides Emporion. L’esport no té edat». Conduïda pel periodista Xavier Sánchez Carcassés, reunirà persones amb una àmplia trajectòria esportiva per compartir les seves vivències i reflexionar sobre el paper de l’esport al llarg de la vida.


Els convidats seran el cap de cardiologia de l’Hospital Josep Trueta, Dr. Ramon Brugada; l’exfutbolista professional i exentrenador Pere Gratacós, i la nedadora màster Roser Castillo. El col·loqui està organitzat conjuntament amb la Càtedra de l’Esport i Educació Física de la Universitat de Girona (UdG) i s’oferirà en diferit per TV Girona.


L’onzena edició comptarà amb un total de divuit instal·lacions, deu de les quals seran a Girona (camp de futbol de Pont Major, parc de les Ribes del Ter, Auditori de Girona, Casa de Cultura de la Diputació de Girona, pavelló de Vila-roja, pavelló de Palau-sacosta, els complexos esportius de Palau-sacosta i Sant Narcís del GEiEG, el pavelló de Santa Eugènia i el pavelló de Montfalgars.


Les vuit restants s’ubiquen a Salt: pavelló municipal d’esports, camp de futbol El Pla, piscina municipal, pista poliesportiva, pavelló municipal de gimnàstica, parc del Rec Monar, camp de futbol Les Guixeres i Factoria Cultural Coma Cros.

 

La IX Gala Valors en Acció


Prèviament a la disputa de les activitats, tindrà lloc la IX Gala Valors en Acció, en la qual es premien els esportistes i els equips que han destacat pel joc net i l’exemplaritat en totes les activitats organitzades pels consells esportius de les comarques gironines. L’acte tindrà lloc el diumenge 11 de maig, a les 12 h, a l’Auditori de Girona.


Els Jocs Emporion estan impulsats per la Diputació de Girona, amb el suport de la Representació Territorial de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, la coordinació tècnica dels consells esportius de les comarques gironines i la col·laboració dels ajuntaments de Salt i Girona, així com d’entitats com el GEiEG.


NOTA: Adjuntem:
• Imatges de la roda de premsa d’aquest matí. (Fotos: Miquel Millan)
• El lloc web dels Jocs Emporion, on es pot trobar el calendari d’activitats: https://jocsemporion.ddgi.cat/

 

Comparteix